Alla inlägg under mars 2008

Av Jessica - 25 mars 2008 10:47

Nu är det äntligen vår. Eller vågar man hoppas på det?


Idag var Nikki och jag ute på en lydnadspromenad. Vi tränade håll fast med apportbocken, vi tränade platssittning, inkallning och fritt följ. Hon börjar bli riktigt duktig med apportbocken nu och vi har fått till en par felfria apporteringar. Platssittning börjar gå bättre och bättre, även om jag får påminna henne om att att hålla koncentrationen ibland. Vi gjorde två, prickfria inkallningar. Hon kommeri full fräs och hoppar direkt till sidan. Helt sjukt bra. 10 poäng!


Jag hade även med kameran. Så här har ni världens vackraste MUDI! :)

Av Jessica - 20 mars 2008 05:47

Igår gick allt åt pipan. Johanna, jag och Ida var med våra monster och tränade i hallen. Akira och Molly pep en del på vägen dit och Nikki var som hon alltid är. Nämligen överallt. Träningen gick skit. Apporteringen gick grymt dåligt. Dagen före gick det hur bra som helst och nu gick det helt åt stöpet. :( Jag tränade lite hemma när vi kom hem, och då gick det lite bättre...


Agilityträningen gick inget vidare heller. Nikki hoppar över första pinnen i slalomet av någon anledning. *snyft*


NYA TAG!

Av Jessica - 8 mars 2008 12:17

Idag var sista "kursdagen" för rallylydnad. Det har varit jättelärorikt och intressant. Alltid trevligt att pröva på något nytt. Kanske vi blir ett rallyekipage så småningom? :)


Nu blev jag helt plötsligt inspirerad att åka och träna agility. Jag ska lasta in slalomet i bilen och dra iväg. Om det inte är fastfruset. Hoppas inte...


Johanna har filmat Nikki och mig sist när vi tränade. Här kommer en av filmerna...

Av Jessica - 5 mars 2008 12:49

Nikki och jag har kommit in i en tricks-period.


De färskaste tricksen Nikki har lärt sig är nu...

- buga

- spela död

- stänga köksskåp


De tricks jag kommer att lära henne är...

- lägga leksaker i en korg, alltså "städa" (påbörjat)

- köra skatebord (stavas det så?)

- hoppa hopprep (påbörjat)


Av Jessica - 5 mars 2008 08:07

Nikki är en naturbegåvning i allt. Jag blir varje dag imponerad av hur fort hon lär sig. Ett träningspass! 5 godisar. Då lärde hon sig att buga. 5 klick! MAX. Så bugade hon. Lilla älsklingen min.


I måndags var jag och Nikki tillsammans med Johanna och Kiire och tränade i hallen. Vi tränade på några agilityhinder och fasen vad det gick bra! Hon är så duktig. Vi tränade framförbyten och bakombyten, och hon läste av mina signaler bra. Ibland var det som hon kunde se på mitt ansikte vart vi skulle efter ett hinder. Får man vara så söt? 


Enda kruxet är att matte är så klumpig och försöker ha så stor koll på sin hund att hon krockar med agilityhindren och halvt faller ihjäl sig. :D Jag måste försöka hålla ordning på mina ben... Och armar... Nikki tror jag nog kan hålla koll på sina alldeles utmärkt.


Men nu måste vi VERKLIGEN skaffa fler hinder så vi kan börja träna kombinationer! Jippie! :D


Nikki är den blivande agilitystjärnan. Akta er!  

Ovido - Quiz & Flashcards