Alla inlägg under juni 2009

Av Jessica - 17 juni 2009 11:50


Idag har mudin och jag varit till planen och tränat lydnad.

På dagens schema stod...


- rutan

- metallapportering

- uppletande (kanske inte lydnad men..)


Rutanträningen går alldeles utmärkt. Jag använder mig av tasstarget som jag har i mitten av rutan. Hälften av gångerna är targeten där och hälften av gånger är targeten borta. I slutet av passet kunde jag ha targeten där endast 30% av gångerna. Pedagogiskt förklarat... Not. :-)


Metallapporteringen får vi träna vidare på. Jag tror helt klart momentet är åtminstone en 9a, men jag vill hon ska ta tag i metallen hårdare och hålla i den hårdare. Nu är hon grymt osäker och det är nästan så hon vill släppa apporten.


Uppletande körde jag med en vittringspinne som jag gömde i gräset. Körde endast tre repetitioner, då jag märkte att lilla muditrollet började bli trötter. :-)


Nu blir det tonfiskpaj.

Av Jessica - 17 juni 2009 00:16


Jag ger snart upp :(


HJÄLP. Jag får det inte att fungera i lilla mudins hjärna. Hon plockar ALLA pinnar, helst så fort som möjligt. Sedan när man lugnt och sansat tar de felaktiga pinnarna av henne, kastar hon sig på rygg och hennes uttryck skriker "pliiiiis, don't kill me".


Så. Vad ska man göra? Spika fast pinnj*******vlarna?

Av Jessica - 10 juni 2009 10:07


Jo, ingenting! Nikki löper och sover, sover och sover. Fast jag märkte igår en tendens till ipiggnande så kanske löpandet är på slutrakan? Hoppas.


Annars har matte gått och blivit sjuk. :/ Attans bananer.


Nu ska jag fortsätta leta tävlingar...

Ovido - Quiz & Flashcards