Alla inlägg under maj 2009

Av Jessica - 23 maj 2009 18:38


Avoin-luokka 23/5 i Seinäjoki

Domare Riitta Räsänen


Platsliggande :: 10

Fritt följ :: 8,5

Ligg under marsch :: 9

Inkallning :: 5

Stå under marsch :: 9

Apportering :: 10

Fjärrdirigering :: 10

Hopp över hinder :: 8

Helhetsintryck :: 8,5


Poäng: 172,5 p

Placering: 1./2.


Medi-1 Vasa 23/5

Domare minns ej


Diskad


Jag visste inte att man måste ta av halsbandet på agilitytävlingar?!

Av Jessica - 16 maj 2009 11:56


I torsdags var vi till Västkustens djurklinik och ögonspeglade Nikki och allt var ok. :)

Av Jessica - 6 maj 2009 05:55


Lydnadstävlingen 16/5 blev tyvärr inhiberad p.g.a för lite anmälningar. :(


Nu får vi sikta på ngn annan istället......

Av Jessica - 5 maj 2009 16:32


Idag har Nikki och jag varit ute och tränat uppletande med en vittringspinne. Jag har min egen idé om hur jag ska träna in vittringsapportering, så får se hur det ska gå. :D


Jag kastade ut pinnen på gräsmattan och kommenderade henne "leta". Hon hade lite problem, men för varje gång gick det bättre och bättre. Vi bytte ställe på gräsmattan efter varje gång. Hon kopplade på nosen med detsamma och arbetade väldigt koncentrerat. Fast hon såg vart jag kastade pinnen, letade hon ändå inte med synen utan hon letade med näsan.


Den stora utmaningen kom när jag kastade pinnen bland en massa torra kvistar och pinnar i skogskanten. Tyvärr var det lite dumt av mig att göra det, för det är gränsen som Nikki inte får passera. Så hon såg väldigt osäker ut om hon skulle våga passera denna gräns eller inte. Fel av mig! Men hon hittade pinnen efter en stunds betänketid om hon skulle våga leta eller inte och kom nöjd med den till mig. :)


Duktiga pickles.

Ovido - Quiz & Flashcards