Alla inlägg under april 2008

Av Jessica - 28 april 2008 20:31


Längd: 100 meter

Liggtid: 30 minuter

Väder: Vindstilla, sol, torrt

Underlag: Åker (gräs)


Jag gjorde ett spår på ca 100 meter och lade ett mjukisdjur i slutet, Nikkis favorit - en älg. Jag gömde älgen lite i gräset och lät spåret ligga ca 30 minuter. När jag tog ut Nikki ur bilen märkte jag att hon var både kiss- och bajsnödig så hon var tvungen att göra sina behov först. Men sedan... Vilken NOS! Hon spårade mitt i spårkärnan, koncentrerad, lyfte huvudet 2 ggr under hela spåret och hittade leksaken. Först hoppade hon till när hon såg den, men sedan tog hon snabbt tag i den och rusade mot mig med älgen i högsta hugg! Helt överlycklig. Vi lekte och busade som spårslutsbelöning och jag är sjukt nöjd med vårens första spår!


Av Jessica - 22 april 2008 10:52


En apporteringsfilm. Duktiga Nickels...

Av Jessica - 17 april 2008 17:30


Idag fyller lilla Nikki, Nikkels, Nikk, Mudi, Pikkels, Pikki m.m smeknamn 1 år!


 GRATTIS ALLA KULLSYSKON!


:) :) :)

Av Jessica - 7 april 2008 14:34

Vår första lydnadstävling går av stapeln 3.5 2008. Detta blir en inofficiell lydnadstävling. Spännande. Jag är nervös redan! Hur kan det vara såhär?


Platsliggning. Platsliggning. Platsliggning.


Vi måste öva platsliggning!

Ovido - Quiz & Flashcards