Alla inlägg under september 2010

Av Jessica - 24 september 2010 01:17


Nette och jag står och studerar massage"bollar" på Clas Ohlson. Sådana man kan använda på rygg och axlar. Jag tog upp en "boll" och tittade på den, sedan vände jag mig mot Nette.

-Ska jag demonstrera på dig? frågade jag.

-Nei, det trenger du ikke, sa en kvinna precis bredvid oss som också stod och betraktade massagegrejerna. Hon trodde helt klart att jag frågade av henne. Jag kunde förstås inte hålla mig, utan började gapskratta så tårarna sprutade. Stackars tant.

Av Jessica - 21 september 2010 08:42

Vi har en diskmaskin i vår nya lägenhet! Vi är definitivt inte van vid sådan lyx. Rumskompis N och jag tittade på varandra med stora ögon när vi skulle försöka få igång den.


- Jag vet inte... Jag har aldrig rört någon diskmaskin förr, sa rumskompis N och tittade skeptiskt på den.
- Har vi något som "passar" i den, frågade jag medveten om mitt bristande ordförråd.


Följande 10 minuterna spenderades i jakt på diskmedel till maskinen. Rumskompis N var nämligen säker på att hon sett något när vi flyttade in. Good so far. Vi placerade en liten tablett i en behållare och stängde luckan. Vi konstaterade att det fanns mycket få funktioner på den, tack och lov! Program A: Normal med forvask. Låter bra. Tryckte igång den, inget hände. Bruksanvisning! Följande 10 minuterna spenderades i jakt på bruksanvisning. Bläddrade genast till sidan "Hvis maskinen ikke viker" och läste.

"Maskinen starter ikke/tar ikke inn vann
- Vannkranen er stengt"

Följande 10 minuterna spenderades på jakt efter vattenkran. Vi fann den under diskhon, eller vi fann många kranar under diskhon, vred på varenda en. Till slut började det bubbla i maskinen. Hallelujah.

Lycka är att aldrig behöva diska förhand igen. Att klockan var 01 på natten och att vi smartheads inte fick sova p.g.a maskinens ljud brydde vi oss inte om.

Av Jessica - 12 september 2010 12:34


Ingen är perfekt. Inte ens jag. (Høhø)


Jag kommer inte att skriva i bloggen på en tid.


De vänner som är nyfikna hur det går før mig kan skicka meddelande på facebook eller nåt.


Ha det bra vänner (och inte vänner - ni vet vem ni är, skäms!).

Av Jessica - 6 september 2010 15:50


Förresten har vi äntligen fått en lägenhet. Inflyttningsdag 16. september. :)

Av Jessica - 6 september 2010 13:39


Jag och Nette står vid strandkanten och tittar på en flicka som hoppat fallskärm. Något går fel och hon landar i vattnet en bit från oss. Nette och jag tittar förskräckt på varandra och sedan på området flickan landade i. En massa bubblor kommer upp.


"Kommer hon upp snart?" frågar jag oroligt.

"Jag vet inte." sa Nette.

"Hopp i du, du är bättre på det här än mig." sa jag och puffade i Nette.


Nette dök in i vattnet. En äldre man stod bredvid mig.


"Du måste nog hoppa i och hjälpa." sa han.


Jag tog av mig blusen och hoppade i. Fann Nette kämpandes med flickan för att få upp henne till ytan och hjälpte till. Vi fick upp henne. På något konstigt vänster gick det otroligt lätt att andas även om jag var under vatten.


Någon som kan tyda drömmar?

Ovido - Quiz & Flashcards