Alla inlägg under juli 2008

Av Jessica - 31 juli 2008 19:32


Vi har nu äntligen hittat tillbaka till lydnadsträningen efter ett par veckors uppehåll. Jag har inte haft någon motivation alls att träna lydnad, så det har endast blivit promenader och tricks. Men nu har vi äntligen hittat inspiration till fortsatt träning.


Vi var och tränade med Johanna och Kire ikväll och jag tyckte Nikki var jätteduktig. Hon har verkligen mognat vad det gäller platsliggningen och låg riktigt tryggt och säkert.


Slänger in en bild av Nikki när hon var 5 månader gammal. Mitt lilla pyr.


Av Jessica - 26 juli 2008 19:27


Domare: Seamus Oates, Irland


JUK1-EH


"Maturing well for 15 months. Pleasing head. Good length of neck. Lacking in bone and substance. Good topline. Hindquarters developing well. Needs to grow some coat. Moving ok."


Domare var en gammal man från Irland 65+. Han var jättevänlig och Nikki fick för första gången visas på bord. Hon har jätteduktig (igen) och stod istilla jättebra och sprang jättefint. Jag försökte springa lite fortare denna gång, vilket jag tror märktes eftersom 'moving' var OK denna dag. :)


Nästa utställning blir troligtvis i Seinäjoki i oktober och eventuellt också Jyväskylä. Sedan blir det väl en paus tills januari och utställningen i Åbo. Förhoppningsvis har hon hunnit utvecklas lite mer tills dess. :)


Min lilla ängel.

Av Jessica - 21 juli 2008 13:06


Igår var vi på uställning i Ylivieska. Nikki var så otroligt duktig, fast vi egentligen inte har tränat särskilt mycket. Hon var TYST, hon stod stilla som om hon aldrig gjort något annat. Tyvärr sprang jag för sakta med Nikki och var lite yr i bollen och fattade inte vad domaren sa (en ryss) så det blev lite missförstånd.


Bedömningen: "Compact body. Good size. Small head. Nice face. Short step. East. West in front. Not good handling. Not good motion."


Kort och konsist! Resultatet blev EH, vilket jag är helt sjukt nöjd över. :)

Av Jessica - 2 juli 2008 10:58


Jag har anmält oss till två stycken utställningar i sommar.


20/7 Ylivieska

26/7 Björneborg


Önska oss lycka till. :)

Ovido - Quiz & Flashcards