Direktlänk till inlägg 21 juli 2008

Ylivieska 20/7

Av Jessica - 21 juli 2008 13:06


Igår var vi på uställning i Ylivieska. Nikki var så otroligt duktig, fast vi egentligen inte har tränat särskilt mycket. Hon var TYST, hon stod stilla som om hon aldrig gjort något annat. Tyvärr sprang jag för sakta med Nikki och var lite yr i bollen och fattade inte vad domaren sa (en ryss) så det blev lite missförstånd.


Bedömningen: "Compact body. Good size. Small head. Nice face. Short step. East. West in front. Not good handling. Not good motion."


Kort och konsist! Resultatet blev EH, vilket jag är helt sjukt nöjd över. :)

 
 
Jonna

Jonna

21 juli 2008 17:07

Nå ja, bättre tur nästa gång :) Om mudin håller ögonkontakt och springer för sakta hennes framtassar kan gå lite "east and west". Tror det ska bli bättre nästa gång, hon är vacker! Det hjälper, om du har en vän som du kan träna med et par gånger, du springer runt med Nikki och vänner tittar på vilket tempo Nikkis rörelser är bäst.

http://www.kilvan.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 juli 2011 13:19

  Hemma igen. I Bergen. Jag har två underbara roomies! Väldigt tacksam över det. Utan dem vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Tack för att ni finns!   Vi bor nu på Landås i en trea tillsammans med Spinner, blandras mellan flat och husky (?...

Av Jessica - 7 februari 2011 11:02

  Att vara barnvakt kan vara roligt! En 6-åring läste för mig ur boken Mamma mu.   "Du tog min spenat, men för att du är min vän... så går det fint!"   Jag lovar, det stod inte så. *gapskratt* ...

Av Jessica - 20 januari 2011 13:47

  Vissa spelar luftgitarr. Andra luftfiol. Så är det bara. ...

Av Jessica - 19 januari 2011 09:21

  Man märker hur otroligt lätt man kommer in i vardagen igen efter två väldigt konstiga veckor hemma i Finland. Det är med blandade känslor jag kommer tillbaka till Norge. Skönt att vara "hemma" och få lite perspektiv på saker och ting. Märkligt at...

Av Jessica - 13 januari 2011 09:37

  Tydligen är det någon som skolkade från fysiktimmarna i skolan.   "Ikke legg kurv med sjokolade oppå ovnen! Det er helt naturlig at sjokoladen smelter i kontakt med varme!!!" ...

Ovido - Quiz & Flashcards