Alla inlägg under juni 2010

=)

Av Jessica - 27 juni 2010 12:44


Jag vet inte vad jag ska skriva förutom att dejten var lyckad igår. ;)


Life is good. Nästan så man inte vill komma hem nu! :D

Av Jessica - 26 juni 2010 06:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jessica - 25 juni 2010 00:10


Jag har en dejt på lørdag. Det var verkligen inte igår! Bokstavligen. Ska træffa norska Tom. Spænnande, detta blir min førsta dejt på jættelænge, en riktigt dejt. Yej!



Annars låter det jættegulligt nær Bergensare vill ha en øl.

"Eg kan få en øll?"

Av Jessica - 23 juni 2010 06:36


Idag vaknade jag ALLTFÖR tidigt. Här är klockan snart sju och jag kan inte sova. Det ser ut att bli otroligt fint väder idag. Ska åka på lite shopping och köpa presenter åt mina bröder idag.


Igår var Nette och jag ett varv till IKEA. Är det inte meningen att IKEA ska vara svenskt? Varför serveras då raspeballer som är typiskt norskt? Blev lite störd på detta faktiskt...


I Finland får man sälja öl från 09-21 i butiken, alla dagar. Här får man sälja ? - 20 på vardagar och ? - 18 på lördagar och på söndagar säljer man tydligen inte alls? Har ingen aning om vilken tid man får börja köpa öl, men utskänkningsreglerna är så förvirrande här... 3 - 0 till Norge.


Av Jessica - 21 juni 2010 12:25


Nette och jag är inte som alla andra barnen.


Igår for vi ut på en öl (eller två) till en rockbar. Gick vidare till en nattklubb och hamnade på nachspiel i Fantoft med två belgiska advokatstuderande.


Vi hamnar alltid på udda ställen.

Av Jessica - 17 juni 2010 12:47


Nætet har lagt av hos Nette så nu ær vi internetløsa. Grymt tråkigt. Så nu får vi gå till Universitetet varenda gång vi ska surfa.


Jag har førresten bestællt resan hem!


Anlænder till Helsingfors tisdag 29:e juni kl. 16.10 med Finnair. Det ska bli så roligt och jag ska hæmta min lilla baby genast! Lugn. Det ær ingen riktigt bebis. Ingen skulle komma på den galna idén att sætta ett sådant i mina hænder. Nej, det ær bara lilla Nikkels.


Jag borde också få mitt kreditkort idag från Sparebanken Vest. De skulle skicka det på posten och nær man loggar in på internetbanken syns det dær. Har før tillfællet ett Visa electronkort och man kan inte anvænda det på alla stællen hær...


Jobbar i helgen också.


Torsdag 15.30-00.30

Fredag 05.30-08.30 och 21.00-02.00

Lørdag 14.00-02.00

Søndag 07.30-18.00


Av Jessica - 14 juni 2010 15:11


Jag hittar ett fynd på Only och ska betala.


Kassörskan: "Ni å förti femti."

Jag: "Hööh?"

Kassörskan: "Ni å förti femti."

Jag: ...

Nette viskandes: "Förtini å femti."

Jag: "Vad?!"


Förvirrande. Blusen kostade alltså 49,50. De svänger om siffrorna här, precis som tyskarna. T.ex 22 på tyska är zwei und zwanzig, på norska to å tjue (vet inte om stavningen är korrekt).


Av Jessica - 12 juni 2010 11:23


Jag tänker komma hem över tomatkarnevalen OM någon kommer och hämtar mig till Vanda flygplats torsdag 30. juni. Frivilliga??????

Ovido - Quiz & Flashcards