Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Jessica - 5 juni 2010 14:58


Sparebanken Vest


BIC/SWIFT = SPAVNOBB

IBAN kontonumret = NO3136243261648


Allmosor tas hjärtligt emot till förlust av Canon IS powershot som somnade in 23:e maj 2010 kl. 22.09


Saknaden av dig är så stor.
Du finns ej mer, men i mitt hjärta du nu bor.


Av Jessica - 5 juni 2010 13:26


Jag vill be om ursäkt för mina stav- och meningsuppbyggnadsfel. Det är inte det att jag inte märker det, utan jag orkar helt enkelt inte gå in och ändra mina fel. Jag har bråttomt när jag skriver och jag har så mycket som jag vill få ut ur mig, innan allt försvinner.


Så härmed ber jag om ursäkt för mina stavfel i förra och kommande inlägg! Sådär, nu känns hjärtat 1/2 kg lättare.

Ugg

Av Jessica - 5 juni 2010 13:03


Nu ska jag posta iväg mina timmar och skattekort till Bellevue och det ska bli spännande att se om jag får någon lön därifrån. Jag betvivlar, men jag hoppas ju verkligen det! Känns ju lite tråkigt att man jobbat där gratis isåfall...


Jag fick 19% i skatt, både på huvudjobbet och bijobbet. Jag tycker det låter lite mycket, med tanke på att det är bara halv året kvar. Men kanske man får lite skatteåterbäring.


Jag hämtade skattekortet i torsdags och öppnade ett konto. Det blev Sparebanken Vest, närmaste bankkontoret jag hittade. =D Så nästa vecka ska jag beställa bankkort och då får jag också lön. Så snart får jag väl räknas som halvnorsk eftersom jag har ett norskt personnummer och allt numera. Yej!

Av Jessica - 5 juni 2010 07:50


Det var helt kaotiskt på jobbet igår. Jag och Marite (från Latvia). Vi hade en grupp på 30 personer + 20 andra matgæster. Jag sprang som en galning, svetten praktiskt taget droppade från mig. Jag tror också jag gjorde korstecknet ett varv. Hjælpte dock inte.


Nu ska jag åka in till byn ett varv før att bearbeta gårdagen...

Ovido - Quiz & Flashcards