Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Jessica - 7 juni 2010 18:06


Sheldon: Howard?
Howard
: Yeah?
Sheldon
: Your shoes are delightful. Where did you get them?
Howard
: What?
Sheldon
: Bazinga, I don't care.

Av Jessica - 7 juni 2010 12:05


Tja, som vanligt när jag ska göra någonting så skiter det sig. Exkursion 'Till B med skattekortet'.


Jag går ut i det underbara sommarvädret. Snubblar nästan över cykelparkeringsbygget (som enligt uppgifter pågått i 5 år) utanför huset. Spanar upp mot ett berg och ser mitt mål (byggnader syns jättebra när man står nere i en dal).

Jag promenerar iväg till Bellevuebakken. Imponeras av min nyligt funna orienteringsförmåga (rågatji) och konstaterar efter en stund att jag måste vara fel. Gör några tappra försök att klättra upp på räcket runt en bilparkering och försöker spana ut över byggden. Ser inte mitt mål. Fortsätter gå en stund till och försöker klättra upp på några stenar. DÄR! Men... Jag är på väg åt fel håll?! Suckandes går jag tillbaka och helt plötsligt är jag på platsen där jag startade min exkursion.


Så jag gick och postade skiten.

Av Jessica - 7 juni 2010 09:36


Detta händer oftare än oftast.


Jag betjänar en norsk kund. När han fått det han vill ha stannar han för lite småprat.


Norsken: Du pratar svensk. Varifrån Sverige kommer du?

Jag: Nä, jag kommer från Finland.

Norsken: Ooooh, you come from Finland?!

Jag: Jo...

Norsken: What are you doing in Norway?

Jag: Jobbar... Jag pratar svenska fortfarande.

Norsken: Okey.



När man berättar att man kommer från Finland, byter de helt plötsligt språk. =D

Av Jessica - 7 juni 2010 09:22


Har bytt skift med Silje, så jag är ledig idag, yej!


Gårdagen var tuff. Mina fötter är så himla ömma, så jag kan knappt gå. Personalbrist verkar vara otroligt vanligt inom restaurang/hotellbranschen, för vi var underbemannade igår. Det var en flicka som skulle ha haft diskskiftet, men hon dök aldrig upp. Med Polen i köket och Finland i kassan, så hopade diskarna sig. Väl 00.00 fick jag stänga iaf, och spenderade följande 1 1/2 timme med att städa. Lade mig ner i sängen 02.00 (började 15.45) Vaknade på morgonkvisten och visste inte var jag var. Trodde jag var i fel rum och sprang in på toaletten och då vaknade jag. Jag visste inte vilken dag det var, var jag befann mig eller ens vad jag hette. Sådan brukade jag vara efter X antal nattskifter på Strandhovet också. Lite yr. =)


Tog bussen 07.00 från Ågotnes och for in mot byn. Steg av och steg på en annan buss som skulle ta mig direkt hem till dörren, men tji fick jag. Bussen for åt helt fel håll. Suckande steg jag av och letade efter nästa busshållsplats som skulle ta mig RÄTT väg. Varför lyckas jag alltid med detta? Det är inte första gången jag tar fel buss och definitivt inte sista tror jag. Jag steg av nästan utanför dörren och vem ser jag inte om inte Nette och Jennifer som håller på att packa ur bilen. De har varit i Stavanger över helgen. De skulle egentligen kommit hem igår, men tydligen missade de sista färjan igår och fick sova i bilen och kom hem idag istället.


Nu sitter jag äntligen här hemma i soffan och jag tror jag ska bege mig till Bellevue med skattekortet... Det är härligt väder ute, så jag tror jag ska promenera, räcker med bussar för mig denna dag. =)

Ovido - Quiz & Flashcards