Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Sad feet.

Av Jessica - 7 juni 2010 09:22


Har bytt skift med Silje, så jag är ledig idag, yej!


Gårdagen var tuff. Mina fötter är så himla ömma, så jag kan knappt gå. Personalbrist verkar vara otroligt vanligt inom restaurang/hotellbranschen, för vi var underbemannade igår. Det var en flicka som skulle ha haft diskskiftet, men hon dök aldrig upp. Med Polen i köket och Finland i kassan, så hopade diskarna sig. Väl 00.00 fick jag stänga iaf, och spenderade följande 1 1/2 timme med att städa. Lade mig ner i sängen 02.00 (började 15.45) Vaknade på morgonkvisten och visste inte var jag var. Trodde jag var i fel rum och sprang in på toaletten och då vaknade jag. Jag visste inte vilken dag det var, var jag befann mig eller ens vad jag hette. Sådan brukade jag vara efter X antal nattskifter på Strandhovet också. Lite yr. =)


Tog bussen 07.00 från Ågotnes och for in mot byn. Steg av och steg på en annan buss som skulle ta mig direkt hem till dörren, men tji fick jag. Bussen for åt helt fel håll. Suckande steg jag av och letade efter nästa busshållsplats som skulle ta mig RÄTT väg. Varför lyckas jag alltid med detta? Det är inte första gången jag tar fel buss och definitivt inte sista tror jag. Jag steg av nästan utanför dörren och vem ser jag inte om inte Nette och Jennifer som håller på att packa ur bilen. De har varit i Stavanger över helgen. De skulle egentligen kommit hem igår, men tydligen missade de sista färjan igår och fick sova i bilen och kom hem idag istället.


Nu sitter jag äntligen här hemma i soffan och jag tror jag ska bege mig till Bellevue med skattekortet... Det är härligt väder ute, så jag tror jag ska promenera, räcker med bussar för mig denna dag. =)

 
 
Ingen bild

mamm

7 juni 2010 09:47

låter som e ska var na slitage timmar åter:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 juli 2011 13:19

  Hemma igen. I Bergen. Jag har två underbara roomies! Väldigt tacksam över det. Utan dem vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Tack för att ni finns!   Vi bor nu på Landås i en trea tillsammans med Spinner, blandras mellan flat och husky (?...

Av Jessica - 7 februari 2011 11:02

  Att vara barnvakt kan vara roligt! En 6-åring läste för mig ur boken Mamma mu.   "Du tog min spenat, men för att du är min vän... så går det fint!"   Jag lovar, det stod inte så. *gapskratt* ...

Av Jessica - 20 januari 2011 13:47

  Vissa spelar luftgitarr. Andra luftfiol. Så är det bara. ...

Av Jessica - 19 januari 2011 09:21

  Man märker hur otroligt lätt man kommer in i vardagen igen efter två väldigt konstiga veckor hemma i Finland. Det är med blandade känslor jag kommer tillbaka till Norge. Skönt att vara "hemma" och få lite perspektiv på saker och ting. Märkligt at...

Av Jessica - 13 januari 2011 09:37

  Tydligen är det någon som skolkade från fysiktimmarna i skolan.   "Ikke legg kurv med sjokolade oppå ovnen! Det er helt naturlig at sjokoladen smelter i kontakt med varme!!!" ...

Ovido - Quiz & Flashcards