Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

You speak very good Swedish.

Av Jessica - 7 juni 2010 09:36


Detta händer oftare än oftast.


Jag betjänar en norsk kund. När han fått det han vill ha stannar han för lite småprat.


Norsken: Du pratar svensk. Varifrån Sverige kommer du?

Jag: Nä, jag kommer från Finland.

Norsken: Ooooh, you come from Finland?!

Jag: Jo...

Norsken: What are you doing in Norway?

Jag: Jobbar... Jag pratar svenska fortfarande.

Norsken: Okey.



När man berättar att man kommer från Finland, byter de helt plötsligt språk. =D

 
 
Ingen bild

mamm

7 juni 2010 09:49

just såå...tror di finnen je beter åp engelsk?:))

 
Ingen bild

Jessica

7 juni 2010 09:51

Nä, jag tror nov di bare kommer åv se tå di får hyör man e finsk. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 juli 2011 13:19

  Hemma igen. I Bergen. Jag har två underbara roomies! Väldigt tacksam över det. Utan dem vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Tack för att ni finns!   Vi bor nu på Landås i en trea tillsammans med Spinner, blandras mellan flat och husky (?...

Av Jessica - 7 februari 2011 11:02

  Att vara barnvakt kan vara roligt! En 6-åring läste för mig ur boken Mamma mu.   "Du tog min spenat, men för att du är min vän... så går det fint!"   Jag lovar, det stod inte så. *gapskratt* ...

Av Jessica - 20 januari 2011 13:47

  Vissa spelar luftgitarr. Andra luftfiol. Så är det bara. ...

Av Jessica - 19 januari 2011 09:21

  Man märker hur otroligt lätt man kommer in i vardagen igen efter två väldigt konstiga veckor hemma i Finland. Det är med blandade känslor jag kommer tillbaka till Norge. Skönt att vara "hemma" och få lite perspektiv på saker och ting. Märkligt at...

Av Jessica - 13 januari 2011 09:37

  Tydligen är det någon som skolkade från fysiktimmarna i skolan.   "Ikke legg kurv med sjokolade oppå ovnen! Det er helt naturlig at sjokoladen smelter i kontakt med varme!!!" ...

Ovido - Quiz & Flashcards