Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Lyx,

Av Jessica - 21 september 2010 08:42

Vi har en diskmaskin i vår nya lägenhet! Vi är definitivt inte van vid sådan lyx. Rumskompis N och jag tittade på varandra med stora ögon när vi skulle försöka få igång den.


- Jag vet inte... Jag har aldrig rört någon diskmaskin förr, sa rumskompis N och tittade skeptiskt på den.
- Har vi något som "passar" i den, frågade jag medveten om mitt bristande ordförråd.


Följande 10 minuterna spenderades i jakt på diskmedel till maskinen. Rumskompis N var nämligen säker på att hon sett något när vi flyttade in. Good so far. Vi placerade en liten tablett i en behållare och stängde luckan. Vi konstaterade att det fanns mycket få funktioner på den, tack och lov! Program A: Normal med forvask. Låter bra. Tryckte igång den, inget hände. Bruksanvisning! Följande 10 minuterna spenderades i jakt på bruksanvisning. Bläddrade genast till sidan "Hvis maskinen ikke viker" och läste.

"Maskinen starter ikke/tar ikke inn vann
- Vannkranen er stengt"

Följande 10 minuterna spenderades på jakt efter vattenkran. Vi fann den under diskhon, eller vi fann många kranar under diskhon, vred på varenda en. Till slut började det bubbla i maskinen. Hallelujah.

Lycka är att aldrig behöva diska förhand igen. Att klockan var 01 på natten och att vi smartheads inte fick sova p.g.a maskinens ljud brydde vi oss inte om.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 juli 2011 13:19

  Hemma igen. I Bergen. Jag har två underbara roomies! Väldigt tacksam över det. Utan dem vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Tack för att ni finns!   Vi bor nu på Landås i en trea tillsammans med Spinner, blandras mellan flat och husky (?...

Av Jessica - 7 februari 2011 11:02

  Att vara barnvakt kan vara roligt! En 6-åring läste för mig ur boken Mamma mu.   "Du tog min spenat, men för att du är min vän... så går det fint!"   Jag lovar, det stod inte så. *gapskratt* ...

Av Jessica - 20 januari 2011 13:47

  Vissa spelar luftgitarr. Andra luftfiol. Så är det bara. ...

Av Jessica - 19 januari 2011 09:21

  Man märker hur otroligt lätt man kommer in i vardagen igen efter två väldigt konstiga veckor hemma i Finland. Det är med blandade känslor jag kommer tillbaka till Norge. Skönt att vara "hemma" och få lite perspektiv på saker och ting. Märkligt at...

Av Jessica - 13 januari 2011 09:37

  Tydligen är det någon som skolkade från fysiktimmarna i skolan.   "Ikke legg kurv med sjokolade oppå ovnen! Det er helt naturlig at sjokoladen smelter i kontakt med varme!!!" ...

Ovido - Quiz & Flashcards