Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Jessica - 8 augusti 2008 18:08


Nästa gång vi tävlar ska vi definitivt tävla i AVO (klass II). Jag ser redan framemot nästa tävling, även om jag vet att jag kommer att vara skitnervös före. Idag körde vi igenom de tre nya momenten; inkallning med ställande, fjärrdirigering och apportering.


Inkallning med ställande har vi aldrig tränat förut, men det gick otroligt bra ändå. Jag tränade först backande och kommenderade stå (gåendes), sedan gjorde jag samma sak i joggartakt. Belöningen för ett snabbt stå var kastad kampleksak (t-skjortan greece). Efter det körde jag inkallning på grymt nära håll, varannan gång körde jag en ren inkallning och varannan gång kommenderade jag stå på halva sträckan. Det fungerade utmärkt. Vi testade bara fem gånger, för jag tyckte det gick så otroligt bra! :)


Fjärrdirigeringen tränade vi inomhus och förutom sitt och ligg som det är i avo blandade vi även in stå. Jag kan stå tre meter från henne och hon gör förflyttningarna helt ok. Hon har på något vis svårt att lägga sig från stå. Det blir en sak att öva på.


Apporteringen kommer inte att bli några som helst problem, för det går helt suveränt. Eller ja, förutom att hon IBLAND tar i apportbocken för klent så den kan bli sned, speciellt om vi tränar på grusplan. Det går mycket bättre i gräs. Vet inte om lilla damen är fisförnäm och rädd att få sand i munnen?! :D

Ovido - Quiz & Flashcards