Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Fri!

Av Jessica - 3 augusti 2010 17:29


Nu har jag två lediga, lata dagar framför mig. Idag var 9:e dagen med jobb på raken, så det känns faktiskt skönt att få ha lite ledig tid. Känns som längesen sist.


Satte mig på bussen och fick i nerverna av en liten dritunge ett par säten framför mig. Han satt och sprängde alla mötande bilar. Han hade något konstigt ljud för sig, ungefär *kapoff*. Eftersom det var rusningstrafik mötte vi bilar konstant. Jag försökte ignorera honom, men hans ljud trängde sig in i min hjärna. Det var proppfullt i bussen och två män framför mig irriterade sig också på ungen. När mamman tryckte på stoppknappen utbrast ungen "ska vi av nu?!". "Äntligen" mumlade en av männen framför mig. Jag blev också oerhört lättat...


...ända tills jag fick ett huvud på min axel. Nu hade tydligen flickan bredvid mig bestämt sig för att powernappa och hon var som en trasdocka, inget liv alls. Försökte diskret skruva på mig, men hon vaknade inte. Hennes tyngd kom mer och mer över på mig. Övervägde att knuffa ner henne i gången, men accepterade till slut att jag hade en vilt främmande människa sovandes på mig.


Vet ni vad? Jag har en tatueringstid på torsdag. Oh lallaaa...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 juli 2011 13:19

  Hemma igen. I Bergen. Jag har två underbara roomies! Väldigt tacksam över det. Utan dem vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Tack för att ni finns!   Vi bor nu på Landås i en trea tillsammans med Spinner, blandras mellan flat och husky (?...

Av Jessica - 7 februari 2011 11:02

  Att vara barnvakt kan vara roligt! En 6-åring läste för mig ur boken Mamma mu.   "Du tog min spenat, men för att du är min vän... så går det fint!"   Jag lovar, det stod inte så. *gapskratt* ...

Av Jessica - 20 januari 2011 13:47

  Vissa spelar luftgitarr. Andra luftfiol. Så är det bara. ...

Av Jessica - 19 januari 2011 09:21

  Man märker hur otroligt lätt man kommer in i vardagen igen efter två väldigt konstiga veckor hemma i Finland. Det är med blandade känslor jag kommer tillbaka till Norge. Skönt att vara "hemma" och få lite perspektiv på saker och ting. Märkligt at...

Av Jessica - 13 januari 2011 09:37

  Tydligen är det någon som skolkade från fysiktimmarna i skolan.   "Ikke legg kurv med sjokolade oppå ovnen! Det er helt naturlig at sjokoladen smelter i kontakt med varme!!!" ...

Ovido - Quiz & Flashcards