Alla inlägg den 28 november 2010

Av Jessica - 28 november 2010 17:21


Jag måste ha gjort något väldigt dåligt. Trampat på en spindel eller nåt.


Lördag

Skulle börja jobba lördag 20.00 OBS! SKULLE. För att kunna åka i jobb måste jag ta buss från byn, men först in till byn från Minde där jag bor. Bussen Minde->byn går 18.50 Bussen byn->Ågotnes går 19.08 Jag går till busshållplatsen 18.45 Väntar, väntar och fryser ihjäl. Konstaterar att klockan är 19.04 och att det inte fanns någon chans att jag skulle hinna med bussen. Går in tillbaka och upptäcker att nästa buss går 20.38 Ringer till jobbet och meddelar att jag blir försinkad. Nästa buss Minde->byn går 20.05 Går ut till 20.00 Väntar, väntar och fryser ihjäl. Jippie, 20.17 kom den. Och inte nog med det! Den kör FEL VÄG! WTF?! Bussen svänger och kör tillbaka och tar rätt väg. Jag skrattade för mig själv och tänkte att detta får inte vara sant. Jag kommer inte att hinna med 20.38 bussen heller till Ågotnes! Jag menar, oddsen för det är väl... ganska små. Att jag missar två bussar på raken alltså. Suckar och håller tummarna att jag hinner. Skuttar av bussen i byn och springer till nästa hållplats till prick 20.38 Väntar, väntar och fryser tårna av mig. Ågotnesbussen kom 20.54 Hallelujah. Bara liiiiiite för sent.


Kommer till jobbet och spenderar lördagskvällen tillsammans med Cecilie i puben. Ställer väckaren 06.45, för jag har frukostvakt söndag som börjar 7.00


Söndag

Telefonen ringer. Yrvaken som jag är hittar jag den inte. Den slutar ringa. Min första tanke: "Vem in i ?=)(/&%¤#¤ ringer och väcker mig mitt i natten. Tittar på klockan. 08.15 OOOOOOPS. Undersöker vem som väckt mig. Grethe (chefen). DUBBELOPS. Hon ringer igen.


Jag svarar: "Shit, shit, shit, fölåt, fölåt, fölåt!!"

Grethe: "Var är du?"

Jag: "Jag har tryckt av alarmet i sömnen, fölåt fölåt fölåt!"


Jag rusar upp ur sängen och klär på mig (trodde jag). När jag har på mig allt, t.o.m skorna konstaterar jag att jag glömt byxorna. Skakar på huvudet och börjar om.


Jag har aldrig gjort frukost åt 25 personer så snabbt någon gång.

Ovido - Quiz & Flashcards