Alla inlägg den 30 november 2010

Av Jessica - 30 november 2010 00:51


Alltså alltså alltså. :D


Var på jobb idag på Flesland. Cecilie skulle resa till Trondheim och erbjöd mig att låna hennes bil medan. Bilen stod hos henne i Drotningsvik. Jag ringde Nette och frågade och vi ska ta en tur till Drotningsvik och hämta den efter jobbet. Sagt och gjort.


Vi tog bussen till Drotningsvik och gick mot Cecilies. Trodde vi. Vi spatserade på länge och höll på att frysa ihjäl. Frågade av en person som var ute och gick med hunden, men hon hade ingen aning vart vi skulle. Iofs inte vi heller. Vi knackade dörr och frågade om de visste var Östre Stiaberget fanns. Det visste de inte, men riktningen åtminstone. Vi gick vidare. Gick fel naturligtvis. Vände och gick in på ett 7 eleven och fick hjälp av en gammal dam. Nu hade vi letat 1 timme efter bilen.


Slutligen hittade vi bilen, yes! Jag hade glömt att låsa efter mig på flesland så vi ar tvungna att ta en tur dit igen. For till Flesland och låste och skulle ut till bilen igen. Då gick bilhelevetes alarm igång! Nette och jag stod som två fån och fick inte av det. :D Frågade en man som gick om om han hade någon aning, men tyvärr inte. Hängde över staketet och frågade en pojke men han visste inte heller. Gick in till terminalen och satte oss och funderade en stund. Kom inte fram till någonting. Gick ut igen och tryckte på alla knapparna på dosan. Bilen hade ett väldigt konstigt ljud, som fick både Nette och jag att backa. Lät som den skulle sprängas. Till slut slocknade alarmeländet och jag beordrade Nette att fort hoppa in i bilen.


Vi körde naturligtvis i fel körfält hem, så vi fick ta en liten omväg men NU är vi hemma. Tack gud. Nu ska vi ta oss varsin drink.

Ovido - Quiz & Flashcards