Alla inlägg den 10 december 2010

Av Jessica - 10 december 2010 13:47



Läkaren: "Hej... Så. Varför tog du tidsbeställning?"

Jag: "De sa att jag skulle göra det i luckan."

L förvirrad letande i sina papper: "Ja... Det var du som hade receptet som var halvt svenskt och halvt... nånting annat?"

Jag: "Svenskt och finskt."

L: "Ja, precis."


Paus.


L: "Du äter Levaxin inte sant?"

Jag: "Ja. Det ända jag skulle behöva är ett blodprov så jag får se var värdet ligger."

L: "Okej!" *skriver ivrigt i datorn*


L: "Så var var receptet utskrivet?"

Jag: "Finland."

L: "Men du är från Sverige?"

Jag: "Nej, Finland."


Paus.


L: "Så ska vi ta blodprov nu?"

Jag: "Borde jag inte komma en annan dag på tom mage och då jag inte tagit medicin?"

L: "Ja... Du kan gott komma någon annan dag om du vill också."


Ovido - Quiz & Flashcards