Alla inlägg den 28 januari 2008

Av Jessica - 28 januari 2008 08:16

Winter dog show 27/1 i Åbo


Domare: Tomas Rohlin från Danmark


Blått band: H


"9 months. Nice head. Correct bite. Nice earset. Dark eyes. Needs lots of time: She's still a baby. Good bone. Ribcage needs to develop a lot. Needs much more angulations in front. Nice feet. Wellset and carrying tail. Tacks a little bit upin loin (?). Still a puppy in her movements. Good temperament. Coat needs time."


Där frågetecknet är vet jag inte riktigt vad det betyder. Det var ganska slarvigt skrivet så jag vet inte om jag tytt det rätt.


Jag vet ju att hon är en liten baby, hon kommer väl alltid att vara min lilla baby. ;)


Nästa utställning är Tammerfors 15/3. Hoppas det går lite bättre då. Då är hon ju ändå nästan 11 månader, så lite mer utvecklad är hon väl. Jag var så himmelens nervös igår, mina händer skakade riktigt innan vi gick in i ringen. Jag brukar inte uppleva nervositet jag särskilt ofta så det var ganska nytt för mig. Den där brännande känslan i magen och yrseln. Usch! Tänk vad man utstätter sig för!


Lilla Nikkan uppförde sig riktigt bra med alla hundar och människor. Jättemodig och jätteTYST! :D Hon tyckte det var så spännande och sov hela vägen hem. Utställningar är verkigen inte vår prio nummer ett, men det är så himla bra miljö- och socialträning. Jag tror inte det kan finnas bättre miljöträning åt en hund. Dessutom är det bra att öva tävlingsnerverna lite inför våra kommande karriärer i lydnad och agility. ;)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards