Alla inlägg den 26 september 2008

Av Jessica - 26 september 2008 10:13


Nikki och jag var ju som sagt på sökträning till Isojoki igår. Vi var en ganska stor grupp, det var 2 st rottweiler, 2 st dobermann, 1 st golden retriever, 1 st collie, 1 st blandras och Nikki. Glömde jag någon? Det var två stycken borta tror jag.


Eftersom det är en tid sedan vi har tränat fick Nikki först hälsa på alla. Hon var lite osäker men efter en stunds betänketid beslöt hon sig ändå att ta godis av alla. Sedan hade vi två figuranter på vardera sidan, som Nikki fick springa ut till. Även här visade hon lite osäkerhet men med stöd av mig gick det bra. Jag är jättenöjd med henne ändå, med tanke på att vi inte söktränat på jättelänge och då har det endast varit med folk hon känt. Nu var alla främmande och det gick relativt bra ändå.


Efter sökträningen bjöd Helena http://personal.inet.fi/koti/hakutykin.kennel/ på kaffe iom att hon och Indy fått goda resultat i sök-prov. Det var en riktigt trevlig sökgrupp och jag ser framemot fortsatta träningar. :)


Ovido - Quiz & Flashcards