Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Annars då

Av Jessica - 3 december 2010 14:36


Har det hänt något annat spännande? Har börjat på Lille Bergen. På flygplatsen det också, men på första våningen. Ett litet café precis mitt på golvet. Vart man än vänder sig sitter folk och glor på en. Sålde en luna med bacon åt en igår. När jag skulle lägga in den i ugnen föll den i golvet. Kunden spärrade upp ögonen och frågade försiktigt om han kunde få en ny en. Jag erbjöd mig att blåsa av den dammet, men gav han sedan motvilligt en ny. Gjorde också tusen caffe lattesar. Kan inte folk bara dricka vanligt, hederligt kaffe? Funderade ett tag att med vilja peta ur någon skruv ur latte-maskinen så jag skulle slippa göra fler.


En annan nyhet är att jag har hittat min läkare! Jippi. Nu får jag med andra ord bli hur sjuk jag vill. Var dit med thyroxin-receptet och bad om att få det förnyat. Sa också att jag behövde ta ett blodprov. Hon i luckan tittade lite förvirrat på mig och sa att den vanligaste proceduren är att man beställer en läkartid. Så då fick jag en sådan till nästa vecka. Hur i hela fridens namn jag ska komma ihåg den vet jag inte. Kommer ju knappt ihåg vad jag heter numera. Inte Nette heller för den delen. När hon skulle presentera sig för en person häromdagen sa hon "Hej. Jessica. Öööh. Nä. Annette menar jag." Jag vek mig dubbel av skratt. Mannen förstod nog inte riktigt sammanhanget för han tyckte inte det var roligt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 juli 2011 13:19

  Hemma igen. I Bergen. Jag har två underbara roomies! Väldigt tacksam över det. Utan dem vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Tack för att ni finns!   Vi bor nu på Landås i en trea tillsammans med Spinner, blandras mellan flat och husky (?...

Av Jessica - 7 februari 2011 11:02

  Att vara barnvakt kan vara roligt! En 6-åring läste för mig ur boken Mamma mu.   "Du tog min spenat, men för att du är min vän... så går det fint!"   Jag lovar, det stod inte så. *gapskratt* ...

Av Jessica - 20 januari 2011 13:47

  Vissa spelar luftgitarr. Andra luftfiol. Så är det bara. ...

Av Jessica - 19 januari 2011 09:21

  Man märker hur otroligt lätt man kommer in i vardagen igen efter två väldigt konstiga veckor hemma i Finland. Det är med blandade känslor jag kommer tillbaka till Norge. Skönt att vara "hemma" och få lite perspektiv på saker och ting. Märkligt at...

Av Jessica - 13 januari 2011 09:37

  Tydligen är det någon som skolkade från fysiktimmarna i skolan.   "Ikke legg kurv med sjokolade oppå ovnen! Det er helt naturlig at sjokoladen smelter i kontakt med varme!!!" ...

Ovido - Quiz & Flashcards