Direktlänk till inlägg 18 januari 2008

Bakdelskontroll

Av Jessica - 18 januari 2008 10:47

Igår började vi träna bakdelskontroll, grundfärdighet 4.


[x] = påbörjat, [v] = godkänt, [ ] = ej påbörjat


4.1 Backa intill vägg [x] [v]

4.2 Backa i vinkel till vägg [x] [v]

4.3 Backa i vinkel vid låg kant [x] [v]

4.4 Backa utan vägg [x]

4.5 Baklänges fyrkant [x]

4.6 Doggie-zen kvalitetssäkring [ ]


Såhär ser det ut för tillfället. Hon lär sig så otroligt fort, jag är uppriktigt sagt förvånad. Jag har inte trott att en hund kan lära sig såhär snabbt. Ett par klick och hon förstod poängen genast. Det är bra, för matte har ibland ganska kort tålamod. ;)


Annars har vi varit ut på vår obligatoriska minimi30minuterspromenad idag och det blev endast 30 minuter. Jag hade egentligen nog tänkt promenera längre, men min mage skrek efter mat så jag var tvungen att vända. Väl hemma installerade jag Nikki vid springern och vi cyklade 4 varv runt gården. Jag hade tänkt köra några såna här rundor ett par gånger i veckan så hon vänjer sig vid den, så vi senare i vår kan börja fara ut och cykla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 juli 2011 13:19

  Hemma igen. I Bergen. Jag har två underbara roomies! Väldigt tacksam över det. Utan dem vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Tack för att ni finns!   Vi bor nu på Landås i en trea tillsammans med Spinner, blandras mellan flat och husky (?...

Av Jessica - 7 februari 2011 11:02

  Att vara barnvakt kan vara roligt! En 6-åring läste för mig ur boken Mamma mu.   "Du tog min spenat, men för att du är min vän... så går det fint!"   Jag lovar, det stod inte så. *gapskratt* ...

Av Jessica - 20 januari 2011 13:47

  Vissa spelar luftgitarr. Andra luftfiol. Så är det bara. ...

Av Jessica - 19 januari 2011 09:21

  Man märker hur otroligt lätt man kommer in i vardagen igen efter två väldigt konstiga veckor hemma i Finland. Det är med blandade känslor jag kommer tillbaka till Norge. Skönt att vara "hemma" och få lite perspektiv på saker och ting. Märkligt at...

Av Jessica - 13 januari 2011 09:37

  Tydligen är det någon som skolkade från fysiktimmarna i skolan.   "Ikke legg kurv med sjokolade oppå ovnen! Det er helt naturlig at sjokoladen smelter i kontakt med varme!!!" ...

Ovido - Quiz & Flashcards