Direktlänk till inlägg 21 januari 2008

Nose touches och slalom

Av Jessica - 21 januari 2008 15:52

Idag har vi varit hyperaktiva. Promenaden blev hela 1 timme och 15 minuter. Det är vårt rekord hittills. Jag känner mig mycket stolt. När i vilat en stund och gjort i ordning lite i hemmet gick vi ut och gav oss på slalom och nose touches.


Jag har hittills shejpat in slalomet, med mycket gott resultat. Trodde jag åtminstone. Men jag märkte att Nik var mycket beroende av var jag befann mig. Tydligen hade jag inte varierat mig särskilt mycket, utan haft Nik på min vänstra sida. När jag sedan bytte om och hade Nik på min högra fattade hon inte vad det var frågan om. Jag försökte gradvis byta sida, men hon förstod fortfarande inte. Jag blev väldigt frustrerad, både över mig själv och över mitt sätt att tänka. Varför gör jag en sak och inte tänker så långt som ett par steg framöver? Jag beslöt att ta slalomet från början, vi har ju inte direkt bråttomt...


När jag fick Susan Garretts bok i fredags "Shaping Success" bläddrade jag genast till slalomdelen. Jag lusläste varje mening om och om igen och försökte pränta in varje tips. Idag gjorde jag ett försök till hennes inlärning av 2x2-slalom. Det gick över all förväntan! Vi gick så långt att jag kunde lägga till ett till slalomset, utöver de två första pinnarna. Hon var extremt duktig. Verkligen. Själva metoden är väldigt enkel att förstå och det var mycket bra förklarat i boken. Detta kommer jag att köra vidare på en tid och se om det ger lyckat resultat.


Därefter körde vi nose touches på en del trappor som vi hittade. Nik är verkligen en pärla. Hon kunde genast applicera nose toucharna från att stå på step-upbrädan till att stå på olika trappor. Jag tog bort targeten, bara för att testa och det gick riktigt bra det med. Nu ska vi vara fantasifulla och testa nose touchar på fler ställen... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 juli 2011 13:19

  Hemma igen. I Bergen. Jag har två underbara roomies! Väldigt tacksam över det. Utan dem vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Tack för att ni finns!   Vi bor nu på Landås i en trea tillsammans med Spinner, blandras mellan flat och husky (?...

Av Jessica - 7 februari 2011 11:02

  Att vara barnvakt kan vara roligt! En 6-åring läste för mig ur boken Mamma mu.   "Du tog min spenat, men för att du är min vän... så går det fint!"   Jag lovar, det stod inte så. *gapskratt* ...

Av Jessica - 20 januari 2011 13:47

  Vissa spelar luftgitarr. Andra luftfiol. Så är det bara. ...

Av Jessica - 19 januari 2011 09:21

  Man märker hur otroligt lätt man kommer in i vardagen igen efter två väldigt konstiga veckor hemma i Finland. Det är med blandade känslor jag kommer tillbaka till Norge. Skönt att vara "hemma" och få lite perspektiv på saker och ting. Märkligt at...

Av Jessica - 13 januari 2011 09:37

  Tydligen är det någon som skolkade från fysiktimmarna i skolan.   "Ikke legg kurv med sjokolade oppå ovnen! Det er helt naturlig at sjokoladen smelter i kontakt med varme!!!" ...

Ovido - Quiz & Flashcards