Direktlänk till inlägg 22 januari 2008

Problem med nosduttar

Av Jessica - 22 januari 2008 09:51

Jag försöker träna separat på nosduttarna mot target men det vill helt enkelt inte gå som jag vill. Jag vill få in snabba, kontinuerliga nosduttar, men nu är allt i en enda röra. Hon förstår inte vad jag försöker signalera. Antagligen är min timing kaotisk, mina kriterier för höga...


Först försökte hon frysa nosen på targeten (tränat luktdiskriminering). Sedan försökte hon frysa hakan på targeten (tränat platsliggning med hakan i backen). Min frustration växte och jag tänkte att det kan inte vara SÅ jäkla svårt att lyckas med en sak. En så enkel sak som att få till två nosduttar efter varandra?  Jag satte upp henne på step-upbrädan igen och satte targeten nedanför. Hon stod alltså med baktassarna på brädan och framtassarna på golvet. Nu hade hon alltså ingen möjlighet att lägga sig ner. Det gick mycket bättre denna gång, men det kändes ändå som mina klick var i en enda röra. Jag måste försöka fundera på det jag vill ha och förstärka det. Men det är såååååååå svårt.


Gaaaah.

 
 
Linda & Atte

Linda & Atte

23 januari 2008 11:21

Hej!
Hördu, hur menar du att du lade ett slalomset bakom de två första pinnarna? Det ingår väl eg. inte i Susans metod...eller?
Kul att ni också är med i utmaningen, nu måste vi verklgien få till lite träningstillfällen tillsammans!=)

http://www.herrharry.se/atte

 
Ingen bild

Jessica

24 januari 2008 14:03

Enligt Susans metod börjar man ju först med två pinnar (=ett set i min värld) och sedan lägger man till ett set till med slalompinnar (två pinnar till). Så enligt min definition blir det alltså ett set bakom det första setet (de två första pinnarna).

Dessutom krånglar jag till allt när jag ska förklara. Jag har världens sämsta förmåga att uttrycka mig i skrift. Borde öva mer på det.

 
Linda & Atte

Linda & Atte

24 januari 2008 17:24

Ah. Jag fattar. =) Visste bara inte vad ett set var. Jag kallar det port. ;) Jag önskar att jag hade bra pinnar så jag kunde köra med den metoden jag med..

http://www.herrharry.se/atte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 juli 2011 13:19

  Hemma igen. I Bergen. Jag har två underbara roomies! Väldigt tacksam över det. Utan dem vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Tack för att ni finns!   Vi bor nu på Landås i en trea tillsammans med Spinner, blandras mellan flat och husky (?...

Av Jessica - 7 februari 2011 11:02

  Att vara barnvakt kan vara roligt! En 6-åring läste för mig ur boken Mamma mu.   "Du tog min spenat, men för att du är min vän... så går det fint!"   Jag lovar, det stod inte så. *gapskratt* ...

Av Jessica - 20 januari 2011 13:47

  Vissa spelar luftgitarr. Andra luftfiol. Så är det bara. ...

Av Jessica - 19 januari 2011 09:21

  Man märker hur otroligt lätt man kommer in i vardagen igen efter två väldigt konstiga veckor hemma i Finland. Det är med blandade känslor jag kommer tillbaka till Norge. Skönt att vara "hemma" och få lite perspektiv på saker och ting. Märkligt at...

Av Jessica - 13 januari 2011 09:37

  Tydligen är det någon som skolkade från fysiktimmarna i skolan.   "Ikke legg kurv med sjokolade oppå ovnen! Det er helt naturlig at sjokoladen smelter i kontakt med varme!!!" ...

Ovido - Quiz & Flashcards