Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Jessica - 9 oktober 2009 23:30


Nette och jag sitter och chattar i webcam.


Jag tittar frågande på Nette.


Jag: "Har du på TV?"

Nette: "Näää-ä?"

Jag: "Nämen du har ju it nain TV!"


Paus.


Jag: "Men e je ju jag som talar!"



Av Jessica - 9 oktober 2009 19:04


SMS. När det piper i telefonen och man får ett oväntat sms. Förväntan är grymt härligt ibland. Känslan av att "Yes, någon tänker på mig." Eller som Jonas säger när han får ett meddelenade: "Yes, jag har e liv!"


Duschen. När man är riktigt, riktigt frusen och ställer sig i duschen. När varmvattnet rinner längs kroppen och man bara vrider termostatet varmare och varmare.


Det var två saker som utlöser känslor för mig. En psykisk och en fysisk. Psykiska känslor leder iofs alltid till en fysisk känsla (eller reaktion). T.ex när man ser någon man tycker om leder det ofta till volter i magen. Eller när någon förödmjukar en leder det ofta till att man rodnar.


Har ni någon underbar känsla just idag?



Av Jessica - 9 oktober 2009 17:20


Ibland drömmer man oerhört skumma saker. Kanske drömde jag detta för att jag gjorde ett test (igen) på facebook, där resultatet var att jag var gravid och väntade en toalettstol.


Iaf. Drömmen min...


Jag är gravid och ska föda. Har med mig Nette som ska hjälpa mig. Förlossningen sker med kejsarsnitt, och Nette utför operationen. Hemma hos mig dessutom. Nette skär bort hela magen, så inälvor syns (jag vet, uuuusch!).

Jag: "Ska e värkligen si ut såde?"

Nette: "Joo, nov tror ja he?"

Jag: "Men e tar ju så sjuuuuukt!"

Nette: "Jaha, ja ska ring åt akuten."

Nette slår in numret till akuten där de inte har någon tid för mig förrän om 12 timmar. Så jag var tvungen att ha inävlorna hängades i 12 timmar till.

Bebisen som kom ut var världens finaste, grät aldrig utan skrattade endast. Jag minns inte riktigt, men jag tror det var en flicka. Resten är lite suddigt. Jag för bebisen till mamma som ska ha den ett par dagar och när jag hämtar bebisen igen är den rädd för mig.


Oj hoho säger jag bara! :D

Ovido - Quiz & Flashcards