Alla inlägg den 1 april 2010

Av Jessica - 1 april 2010 14:43


Jag har ganska bra hy. De finnar jag har haft under hela min livstid kan räknas på en hand. Vad är knepen till fin och slät hy?


- rengöring

- foundation


Två stycken enkla saker. Det är viktigt att du skrubbar ditt ansikte ibland. Har du torr hy är det en idé att använda lite olja, har du fetare hy räcker med vanligt vatten.


En utomordentligt bra skrubb!

Olivolja

Honung

Socker


Blanda dessa tre ingredienser tills det blir en geggig massa och förvara i burk. Står sig någon månad i rumstemperatur. Gnugga in ansiktet med skrubbet på kvällen och låt verka en stund. Tvätta bort. Huden blir len och flagnar inte (som torr hy lätt kan göra på vintern). Använd dock inte för ofta! En gång i veckan räcker bra.


Förutom detta är det bra att använda en fuktighetskräm i ansiktet, jag använder kokosolja som är riktigt fet. Ovanpå det lägger jag en foundation och sist jämnar jag ut det med lite puder. Fast du inte sminkar dig, är det bra att använda foundation i allafall, för det håller orenheter i luften borta. Istället för att orenheterna fastnar direkt på huden, fastnar de nu på foundation som du såklart tvättar bort före du går till sängs. =)


Vilken sorts foundation man ska använda är individuellt, jag använder Izadoras!

Ovido - Quiz & Flashcards