Alla inlägg den 11 april 2010

Av Jessica - 11 april 2010 23:55


Hur ska jag orka ta itu med ännu en flytt? Bara tanken på att måsta skruva ner alla hyllor, packa ner alla muggar, tallrikar, kärl, får mig att må dåligt.


1. Bodde i lägenhet mina första år med föräldrarna.

2. Flyttade till ett hus.

3. Sedan flyttade jag ihop med en pojkvän i en etta.

4. Sedan flyttade vi till en tvåa.

5. Till ett hus.

6. Sedan flyttade jag till en etta i Åbo.

7. Till en tvåa i Åbo.

8. Sedan flyttade jag in med min bror tillfälligt.

9. Därefter tillsammans med pojkvän nummer två i en tvåa.

10. Efter det till ett hus.

11. Sedan ihop med pojkvän tre.

12. Sedan till ett hus igen.

13. Nu sist bor jag i en tvåa i centrum.


Nu flyttar jag till NORGE. Det blir ställe nummer 14 detta nu. Definitivt inte 14 och sista stället har jag på känn. Har sett alldeles för litet av världen ännu!


Denna gång tar jag inte med mig några saker, annat än kläder och sånt. Det blir en helt ny start på mitt liv. Spännande.

Av Jessica - 11 april 2010 17:39


- en gammal läderhörnsoffa

- 2 st köksbord 120x80 cm

- 4 st köksstolar

- en gammal pinnasoffa

- en relativt ny digibox

- 2 st pinnahyllor


Detta var nu vad jag kom på för tillfället...

Av Jessica - 11 april 2010 13:50


Jag sitter och funderar över flygpriser och båtpriser.


Utresa 10:e maj.


Alternativ 1.

Direktflyg med Blue1 Vasa-Bergen 201,85 euro.

Då måste jag få någon att skjussa mig till flygplatsen i Vasa. Tillkommer lite bensinpengar då. Ca 20 euro?!


Alternativ 2.

Båt Åbo-Stockholm C-hytt 16 euro. Flyg med Norwegian airlines Stockholm-Bergen 59 euro. Skulle vara perfekt om man får sitta på med någon studerande ner till Åbo på söndagskvällen. Förr gav vi 10 euro per person om vi satt på med någon. Så då borde det bli lite under 100 euro. 


Det skiljer 100 euro på de båda alternativen. Eftersom jag är fattig tror jag det blir alternativ 2 faktiskt.


Men visst vore det enkelt om man får flyga direkt?! När jag kommer till Stockholm med båten är jag ändå tvungen att ta mig till Arlanda på något vis, taxi? Buss? Gå? Det är ju ändå en bit. Måste ju gå bussar tycker man ju. Om jag kommer till Stockholm på morgonen har jag hela dagen på mig att ta mig till Arlanda så jag borde nog hinna.


För- och nackdelar.

Ovido - Quiz & Flashcards