Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Flytt.

Av Jessica - 11 april 2010 23:55


Hur ska jag orka ta itu med ännu en flytt? Bara tanken på att måsta skruva ner alla hyllor, packa ner alla muggar, tallrikar, kärl, får mig att må dåligt.


1. Bodde i lägenhet mina första år med föräldrarna.

2. Flyttade till ett hus.

3. Sedan flyttade jag ihop med en pojkvän i en etta.

4. Sedan flyttade vi till en tvåa.

5. Till ett hus.

6. Sedan flyttade jag till en etta i Åbo.

7. Till en tvåa i Åbo.

8. Sedan flyttade jag in med min bror tillfälligt.

9. Därefter tillsammans med pojkvän nummer två i en tvåa.

10. Efter det till ett hus.

11. Sedan ihop med pojkvän tre.

12. Sedan till ett hus igen.

13. Nu sist bor jag i en tvåa i centrum.


Nu flyttar jag till NORGE. Det blir ställe nummer 14 detta nu. Definitivt inte 14 och sista stället har jag på känn. Har sett alldeles för litet av världen ännu!


Denna gång tar jag inte med mig några saker, annat än kläder och sånt. Det blir en helt ny start på mitt liv. Spännande.

 
 
Ingen bild

Agneta

12 april 2010 06:16

Oj! Norge, va häftigt! Kanske du ska bo i närheten av Nette? :) Har du jobb på g där åxå? Vet du hur länge du ska bo där?

Hur går det annars med thyroxinet, börjar det kännas nå bättre?

Kan bara hålla med, fy faan för att flytta! Men skönt sen då det väl är gjort. =)

 
Ingen bild

Jessica

12 april 2010 10:45

Jag hoppas att jag får bo hos Nette tills jag har hittat en egen lägenhet. Jag letar en lägenhet som tillåter husdjur eftersom Nikki ska komma dit så småningom (hon lämnar kvar i Finland till att börja med). Har nog jobb på g, hoppas jag får det. :D

Jag vet inte om jag märker något speciellt ännu, men mina vänner säger att de nog har märkt en markant skillnad. Så jag får lita på dem. :)

 
Jonna L

Jonna L

19 april 2010 12:28

Till Norge! Vill Nikki okcså flytta?

http://www.kilvan.com

 
Ingen bild

Jessica

19 april 2010 12:35

Jonna, Nikki kommer nog med!

 
Jonna L

Jonna L

4 maj 2010 12:06

Åh men det är bra:) Kanske du träffar Lumi (Mano-dotter) om du hamnar någonstans i närheten av Bergen. Lycka till med att flytta, det är bra med att flytta länder att du alltid bli av med alla onödiga saker, eftersom allt du ta med dig är att passa in i resväska.

http://www.kilvan.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 juli 2011 13:19

  Hemma igen. I Bergen. Jag har två underbara roomies! Väldigt tacksam över det. Utan dem vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Tack för att ni finns!   Vi bor nu på Landås i en trea tillsammans med Spinner, blandras mellan flat och husky (?...

Av Jessica - 7 februari 2011 11:02

  Att vara barnvakt kan vara roligt! En 6-åring läste för mig ur boken Mamma mu.   "Du tog min spenat, men för att du är min vän... så går det fint!"   Jag lovar, det stod inte så. *gapskratt* ...

Av Jessica - 20 januari 2011 13:47

  Vissa spelar luftgitarr. Andra luftfiol. Så är det bara. ...

Av Jessica - 19 januari 2011 09:21

  Man märker hur otroligt lätt man kommer in i vardagen igen efter två väldigt konstiga veckor hemma i Finland. Det är med blandade känslor jag kommer tillbaka till Norge. Skönt att vara "hemma" och få lite perspektiv på saker och ting. Märkligt at...

Av Jessica - 13 januari 2011 09:37

  Tydligen är det någon som skolkade från fysiktimmarna i skolan.   "Ikke legg kurv med sjokolade oppå ovnen! Det er helt naturlig at sjokoladen smelter i kontakt med varme!!!" ...

Ovido - Quiz & Flashcards