Alla inlägg den 3 april 2010

Av Jessica - 3 april 2010 04:04


Jag har funderat lite kring min medicin. Medicinen ska tas samma tidpunkt varje dag, 1/2 timme före frukost. Detta är otroligt svårt då man har skiftesarbete, eftersom när man varit sjukskriven har man stigit upp senare och tagit tabletten runt 10-tiden. Undrar hur kroppen reagerar med så stora skillnader. Ibland tar man medicin kl. 05.00, ibland kl. 09.00 Nu när jag inte fått sova om nätterna, men ändå försökt har jag tagit medicinen kl. 12.00 Inte bra... :(


Men läkaren rekommenderade INTE skiftesarbete åt thyroxinpatienter. Speciellt inte nattarbete. Nu har jag inget nattskift på kommande 3 veckor och det vore orättvist mot de andra att inte önska nätter. Ett arbete som har regelbundna arbetstider är väl egentligen bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards