Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Jessica - 14 maj 2010 15:53


Jag har valt att lösenordsskydda bloggen, så inte "vem som helst" kan läsa. Nu ska jag försöka uppdatera litet om vad som hänt i veckan...


Måndag.

Packade och uträttade ärenden som en galning. Mamma skjutsade mig till bussen och vinkade av mig. Typiskt mig hade jag ingen läsning eller dylikt med mig på bussen, så jag fick sitta hela vägen ner till Åbo och titta ut genom fönstret. Väl framme vid Viking line terminalen fick jag kånka runt mina 35 kgs väskor. Inte det lättaste kan jag säga.

  Delade hytt med en medelålderns dam som bodde i Stockholm. Åt middag på båten och avslutade med en drink innan jag gick och lade mig. Damen kom hem någon gång mitt i natten, lite full tror jag.


Tisdag.

Vaknade av städerskan och gjorde mig iordning och gick för att äta frukost. Steg av båten och letade mig ut ur terminalen. En buss till Centralen stod och väntade utanför terminalen. Man kunde tydligen inte betala med kontanter så jag fick släpa väskorna tillbaka in i terminalen för att köpa ett busskort. När jag kom ut tillbaka hade bussen åkt, men en vänlig busschaufför erbjöd sig att skjutsa mig till Centralen. Han hade en tom buss (vilket jag tyckte var väldigt märkligt). Så jag åkte ensam i hela bussen.

  Framme vid Centralen berättade han var jag kunde förvara mina väskor. Jag gjorde som han sa och äntligen var jag fri från väskorna. Jag gick mot centrum, men eftersom butikerna inte öppnade före kl. 10 var jag tvungen att sitta på ett café. Jag gick runt och tittade lite och handlade lite kläder. Plötsligt hade jag villat bort mig. Jag frågade av flera personer åt vilket håll jag skulle, men allihop sa olika så när jag gick om Steakhouse för 4:e gången beslöt jag mig för att ringa till mamma och försöka få henne att slå in på eniro. Tyvärr blev jag inte klokare av det... Efter en stunds funderande var jag på rätt väg.

  Tog flygbussen ut till Arlanda och checkade in. Slog mig ner och väntade på planet och plötsligt såg jag bekanta ansikten. Pratade lite med dem innan det var dags att stiga på planet. Nette tog emot mig på flygplatsen i Bergen och vi for med buss mot centrum.


Onsdag.

Nette och jag var på sightseein i stan. Gick bl.a förbi stället som jag skulle på intervju till. Såg precis ut på bilderna. Vi gick i några affärer och jag köpte en norsk kontantkort. På kvällen beslöt vi oss för att prova på sushi. Jag har aldrig ätit suchi någon gång tidigare och inte Nette heller. Det var helt okej. Efter middagen gick vi in på en krog och beställde varsin drink.


Torsdag.

Vi sov ganska länge och Nette åkte i jobb på eftermiddagen. Jag gjorde inget särskilt och på kvällen for jag till Nettes jobb för att hälsa på henne.


Fredag.

Idag har jag varit på arbetsintervju till en restaurang. Det gick otroligt bra, jag hoppas jag får jobbet. Efter intervjun for jag in till centrum och skulle från centrum ta buss till Nettes. Steg av för tidigt och villade bort mig. Fick ringa Nette för att få en liten aning om var jag var.


Nu värker mina fötter värk och jag har blåsor på tårna. Tror jag ska ta en powernap...

Ovido - Quiz & Flashcards