Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Jessica - 28 maj 2010 18:23


Norge vinner med hæstlængder om man ræknar antalet backar. Hjærtat klappar som en galopperande hæst efter promenaden från byn. Svetten rinner och man tror man ska svimma innan man ær uppfør den sista backen till huset.


2 - 0 till Norge.

Av Jessica - 28 maj 2010 13:47


När jag pratade med F frågade han om jag hade något emot helgjobb. Nej, absolut inte sa jag. Helg = bättre betalt.


Jag fick arbetslistan igår. Jobbar varenda freakin helg i juni, fredag-söndag, eller torsdag-söndag. F sa när han visade mig listan "som du ser finns det MYCKET jobb". Jag tror inte F och jag har riktigt samma definition av mycket. Mycket jobb enligt mig är 8-10 timmar om dagen 5-6 dagar i veckan. Mycket jobb enligt F är 5-8 timmar om dagen 3-5 dagar i veckan. Jag jobbar 15 dagar i juni (om det inte blir ändringar). Det är mest KP, P el. PE. Invecklat system.


KP vardag = 15.30-24.00 (eller så länge det finns kunder)

KP lördag = 20.00-02.00

KP söndag = 16.00-? (så länge det finns folk, tidigast 24.00)


P vardag = 19.00-?

P lördag = 20.00-?

P söndag = 19.00-?


PE vardag och lördag = 21.00-?


På midsommarssöndag ser jag ut att ha ett riktigt dunderskift. 07.30-19.00


De har ett råddigt system tycker jag. Mycket bättre att ha utskrivet exakta tider för var och en hur de ska jobba istället. För nu står det bara "P" t.ex och då måste man söka på ett annat ställe vad P står för.


Bara jag får ett skattekort hemskickat nu...

Ovido - Quiz & Flashcards