Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Jessica - 25 maj 2010 16:43


Før de som har tråkigt eller brist på serier att titta, så rekommenderar vi (Nette och jag) The Big Bang Theory. Den handlar om 4 nørdiga vænner och Penny. Rekommenderas varmt!



Av Jessica - 25 maj 2010 12:27


Frank ringde just.

På hotellet tyckte de att jag var flink, vilket betyder att de vill låta mig fortsätta jobba och jag får bo gratis där de skift jag har om jag inte slipper hem med bussen. Är superlycklig! De verkar faktiskt vara otroligt roliga att jobba med där och jag ser framemot nästa skift. Frank verkar vara en bra chef och tillåter att man surfar om det är lugnt och lite folk, man får prata i telefon på skiften om man har något viktigt samtal (eller om bara pojkvännen ringer). Man får äta gratis av dagens rätt. Alla kunder (utom en) har varit trevliga och väldigt förstående att man inte förstår språket riktigt, vilket man inte direkt kan säga om finskspråkiga.


Att jag får bo gratis där betyder att jag slipper åka buss, vilket tar ca 40 minuter. Man måste byta buss när man kommer till Straume terminal och sedan fortsätta på nästa. Skulle man köra bil skulle man säkert klara det på 15-30 minuter. Men nu har jag ingen bil och inte Nette heller.


Vi letade lägenhet igår och skickade något mail. Hoppas vi får något napp...

Ovido - Quiz & Flashcards