Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Jessica - 24 maj 2010 22:18


Jag sitter och diskuterar med en norsk gutt.



Han (på norska): Åh, jag skulle vilja resa till Finland!


Jag: Till Finland?! Vad ska du göra där? Finns absolut inget att göra, tråkigt som fan. Platt land, sura människor och inga sevärdheter. Helsingfors är som vilken stad som helst och Vasa är nu inte bättre heller. Åbo skulle kanske vara en fin stad, men nä.


Tystnad.


Jag: Förresten, vart i Finland skulle du vilja resa?


Han: Nu vill jag ikke resa längre...

Av Jessica - 24 maj 2010 21:57


Fredag jobbade jag 16-01 på hotellet. Jag fick träffa Magdalena från Polen (servitör) och Marite (kock) från Latvia. Så otroligt trevliga människor! Senare kom Silje i jobb som bor i Ågotnes. Det är ett trevligt, litet hotell. Jag serverar, diskar, blandar drinkar (yee, så roligt!) och gör diverse andra saker. På hotellet serveras sprit till kl. 00.00 och endast till 20+ åringar. Öl, cider, vin och svagare sorter serveras till 01.00 Det var jättelugnt fredagskvällen, så vi stängde redan 01.00, fast det egentligen stänger 01.30


Lördag jobbade jag 18.30-02.15 Det var genast mera folk då och jag fick öva på att blanda flera drinkar. Jätteskoj! På lördagkväll var jag med Anja i jobb. Hon är norsk och gift med en svensk, så hon pratade lite blandat norskt/svenskt. Lätt att förstå.


Jag sov över på hotellet i ett litet rum, för det går tyvärr inga bussar hem mitt i natten. Men det gick fint det med. :-)


Igår kväll var Nette och jag på bio, Shutter Island. Filmen var jättekonstig, men gick helt bra att titta. Efteråt gick vi ut på några drinkar och hamnade mitt i allt i Loddefjord på Nachspiel. Vi hittade nu hem tack och lov...

Ovido - Quiz & Flashcards