Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Talang 2010.

Av Jessica - 30 maj 2010 15:25


Jag har en liten talang. Jag kan beräkna tiden det tar för mig att förflytta mig från punkt A till punkt B. Fråga Ida (om du minns den där gången då du klockade mig?). Detta är omedvetet och för det mesta är det ganska stressande.


Som första gången jag skulle ta bussen på intervju till F, då jag skulle till busstation. Bussen skulle gå 12.08 och jag steg in på bussen exakt 12.08 Snacka om timing. Det tar ca 20-30 minuter att gå till busstation, har faktiskt inte riktigt pejl på hur länge det tar. Igår när jag skulle ta bussen till jobbet gick jag hemifrån lite tidigare, nöjd och belåten kom jag till bussen 5 minuter tidigare än normalt (brukar alltid vara exakt). Förskräckt insåg jag att jag inte hade några pengar till bussen och förstod att jag skulle missa bussen. Jag skulle inte hinna springa och ta ut penarna, men jag skulle heller inte slippa med utan pengar. Det var en no win situation. Jag gav ändå bankautomaten en chans och sprang dit, irriterad över en massa småungar som stod och hängde vid automaten och jag tror de blev lite rädda för mig. De flyttade chockartat på sig när jag gav dem min bestämda blick. Jag sprang tillbaka till bussen medan jag tittade på klockan. Nix, nu var klockan 17.38, too late. Men icke, det var KÖ! Kön räddade mig denna dag och jag steg in på bussen 17.41 Skills.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 juli 2011 13:19

  Hemma igen. I Bergen. Jag har två underbara roomies! Väldigt tacksam över det. Utan dem vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Tack för att ni finns!   Vi bor nu på Landås i en trea tillsammans med Spinner, blandras mellan flat och husky (?...

Av Jessica - 7 februari 2011 11:02

  Att vara barnvakt kan vara roligt! En 6-åring läste för mig ur boken Mamma mu.   "Du tog min spenat, men för att du är min vän... så går det fint!"   Jag lovar, det stod inte så. *gapskratt* ...

Av Jessica - 20 januari 2011 13:47

  Vissa spelar luftgitarr. Andra luftfiol. Så är det bara. ...

Av Jessica - 19 januari 2011 09:21

  Man märker hur otroligt lätt man kommer in i vardagen igen efter två väldigt konstiga veckor hemma i Finland. Det är med blandade känslor jag kommer tillbaka till Norge. Skönt att vara "hemma" och få lite perspektiv på saker och ting. Märkligt at...

Av Jessica - 13 januari 2011 09:37

  Tydligen är det någon som skolkade från fysiktimmarna i skolan.   "Ikke legg kurv med sjokolade oppå ovnen! Det er helt naturlig at sjokoladen smelter i kontakt med varme!!!" ...

Ovido - Quiz & Flashcards